Koti > Uutiset > Kiinan näyttökehitys on kovaa, Samsung ja LG tekevät rakenteellisia muutoksia

Kiinan näyttökehitys on kovaa, Samsung ja LG tekevät rakenteellisia muutoksia

Kiinan kiinalaisten näyttöyritysten kovaa hyökkäystä seuraten, äskettäiset konfliktit korealaisten LG-näyttöjen ja Samsung-näyttöjen välillä ovat vähitellen rauhoittuneet, ja jokaisessa on tehty rakenteellisia muutoksia.

Korean tiedotusvälineen "DDaily" -raportin mukaan markkinoiden mukautetut DSCC-tilastot maailmannäytön tuottavuudesta (CAPA) tänä vuonna olivat Kiinan osuus 46%, melkein kaksi kertaa enemmän kuin Etelä-Korean (24%). Vuodesta 2016 alkaen Etelä-Korea (35%) on edelleen Kiinan edellä (29%), mutta koska Kiina ylitti sen vuonna 2017, kuilu Kiinan ja Etelä-Korean välillä kasvaa.

Nestekidenäytön (LCD) alalla kiinalaiset yritykset ovat hyväksyneet edullisia hyökkäyksiä, mikä on vähitellen saanut korealaiset yritykset menettämään kilpailukykyään. Korean taloustutkimuslaitoksen tekemän tutkimuksen mukaan Etelä-Korean LCD-markkinaosuus oli tänä vuonna 32%, ja Kiinan (33%) oli johtoasemassa pienellä erolla. Toisaalta, vaikka korealaiset yritykset johtavat edelleen Kiinaa OLED-kentällä, kiinalaiset yritykset myös kiihdyttävät Etelä-Korean kiinniottoa. Kiinan BOE, Visionox ja Huike ilmoittivat äskettäin sijoittavansa OLED-kenttään rahastokoolla yli 15 biljoonaa voittoa.

LG Display -palvelun hitauden seurauksena yritys aloitti voimakkaita rakenteellisia muutoksia ja alensi työvoimakustannuksia vapaaehtoisella eläkkeelle siirtymisellä ja työntekijöiden poistamisella. LG Display -liiketoiminnan varapuheenjohtaja Han Xiangfan ilmoitti eroavansa toiminnan heikentymisen vuoksi.

Yleisesti uskotaan, että LG Display -liiketoiminnan liikevaihto tulee kolmannella vuosineljänneksellä alhaisemmaksi kuin markkinoiden ennuste. LG Display -sarjan kolmannella vuosineljänneksellä ennakoitu liikevaihto on 6,1292 triljoonaa voittoa, liiketappio on 255,8 miljardia voittoa ja liiketappio vuonna 2019 on 1,45 triljoonaa voittoa.

Toisaalta Samsung Electronics on myös alkanut antaa joidenkin tuotantohenkilöstön ja toimistotyöntekijöiden hakea vapaaehtoista eläkkeelle jättämistä. Alun perin LCD-paneeleja valmistanut Chungnak Mountain Factory päätti myös vähentää tuotantoa.

Kaiken kaikkiaan kiinalaiset yritykset vaikuttavat molempiin yrityksiin, mutta ero on siinä, että Samsungin markkinaosuus pienten ja keskisuurten OLED-aloilla on pudonnut noin 80 prosenttiin, mutta se on edelleen kaukana teollisuudesta, ja Samsungin näyttö on tärkein taitettava näyttö Toimittajat LCD-liiketoiminnan lisäksi Samsungin näytöillä on edelleen monia etuja.

Lisäksi Samsung Display aikoo investoida 13,2 biljoonaa voittoa QD OLED -tuotantolinjojen rakentamiseen, mikä on ennätys korealaisten yritysten yhden setelin näyttöinvestoinneista. LG Display yrittää ajaa suuria OLED-näyttömarkkinoita, mutta toteutus ei ole niin helppoa kuin suunniteltu. Näyttöalalla toimivat ihmiset sanoivat, että molemmat yritykset ovat käynnissä organisaatiouudistuksissa, mutta Samsung Electronics omistaa monia aseita ja on suhteellisen vähäisessä paineessa.